Slide background

Binnen twee jaar eerste grote stappen in programmatic-tv

Tussen nu en twee jaar kunnen adverteerders rekenen op grote stappen in programmatic-tv. Nog eens twee jaar later, in 2020, zullen alle televisiereclames op die wijze worden ingekocht. Beeldbuis en online zijn dan veel beter op elkaar af te stemmen.


Display advertising als belangrijk onderdeel van je marketingstrategie?

5 makkelijke stappen in de goede richting.

Termen als Programmatic Buying, Real Time Bidding (RTB), Demand Side Platform (DSP) verwijzen naar essentiële onderdelen van een marketingstrategie met display advertising. Je zal de afgelopen jaren dan ongetwijfeld al vaak over deze termen gehoord of gelezen hebben. Verder slaan ze ons om de oren met ‘het juiste moment, op de juiste plek, voor de juiste persoon’ iets wat de boel interessanter, maar ook ingewikkelder maakt. Hoe je in het verleden simpelweg de eigenaar van de website benaderde, wat afspraken maakte en banners toe stuurde, is het met de nieuwe technologie mogelijk om veel gerichter potentiële klanten te bereiken. Hoe prachtig het ook klinkt, de complexiteit kan er nog weleens voor zorgen dat men uitstelt deze slimme techniek toe te voegen aan de marketingstrategie – onnodig! Je hoeft geen grote speler te zijn om je slag te slaan met programmatic buying. Wat wel noodzakelijk is, is een geschikte website & een duidelijk beeld van hoe programmatic buying ook voor jou van grote toegevoegde waarde kan zijn. Dat laatste is waar ik je met deze blog mee kan helpen: waar moet je aan denken bij het opstellen van een display advertising marketingstrategie?


Frequency capping – Enough is enough

This blog is all about the importance of frequency capping, also called impression capping. Basically, this means limiting the amount of impressions that a single user could see. Adscience offers extensive frequency functionalities and moreover we provide you with valuable data insights. We believe that reaching a widest possible audience contributes to the successfulness of a campaign. Frequency capping is a share of this contribution.


The future of programmatic buying through multi-screen marketing

Programmatic Buying isn’t (yet) about TV broadcasting. Well not in today’s blog at least. But that doesn’t mean programmatic buying could not be the next frontier in TV advertising. Adscience believes that in the next 5 years everyone will own a TV station that is programmatic proof. This topic is still about individuals and their surf behavior online, but through the eyes of multiscreen marketing technology.


Storytelling to boost your brand’s performance

In the latest Adscience blog the module ‘Storytelling’ was already briefly touched upon. Adscience offers this new feature, meaning that an advertiser can take along his potential customers in the product’s story by showing different creatives in a storytelling sequence. In this way connecting with your potential customers is more effective as it’s easier to bring across the message of your product or brand identity – it’s next level digital marketing.


Page 1 of 212
Request a Demo